Suomen Digimarkkinointi tarjoaa työntekijöilleen aidon kasvualustan
Millainen on työpaikka, jossa vapaus ja vastuu sanovat käsipäivää? Suomen Digimarkkinoinnin palkittu työkulttuuri tukee jokaisen työntekijän kehittymistä. Lue parhaat palat Parempaa (työ)elämää -podcastin jaksosta alta.
Suomen Digimarkkinointi (SDM) tekee vaikutuksen paitsi innovatiivisilla digitaalisen markkinoinnin ratkaisuillaan, myös poikkeuksellisella työkulttuurillaan, joka on huomattu useita kertoja eri tahoilta tulleiden palkintojen myötä. Great Place To Workin data todistaa samaa – 100 % työntekijöistä sanoo, että SDM on kokonaisuudessaan erittäin hyvä työpaikka.
Parempaa työelämää -podcastin kuudes jakso sukeltaa syvemmälle siihen, miten SDM on rakentanut kulttuurinsa yhteisöohjautuvuuden ja valmentavan johtamisen ympärille.
Vapauden ja vastuun tasapainoa pohtivat studiossa juontaja Saana Rossi, Great Place To Work Suomen toimitusjohtaja Kirsi Ilmasti sekä SDM HR-johtaja Paula Rautiainen ja toimitusjohtaja Jaakko Suojanen.
Suomen Digimarkkinointi luo asiakkailleen kasvua digitaalisella markkinoinnilla. SDM on toiminut vuodesta 2012 lähtien, ja jo vuodesta 2014 eteenpäin se on tuplannut liikevaihtonsa joka toinen vuosi. Great Place to Work -sertifioitu yritys on sijoittunut omassa sarjassaan joka vuosi parhaan kahdeksikon joukkoon.
Parempaa (työ)elämää on Great Place to Work Suomen podcast, joka kertoo tositarinoita työpaikkojen arjesta ja nostaa esille haasteet ja onnistumiset parhaiden työpaikkojen taustalla. Parempi työelämä on matka, ei päämäärä.
Yhteisöohjautuvuuden ydin on tavoitteissa
SDM:n toimitusjohtaja Jaakko Suojanen painottaa, että digitaalisen myynnin tehostaminen vaatii enemmän kuin pelkkää markkinointiosaamista. Myynnin tehostaminen vaatii syvällistä ymmärrystä asiakkaan ja käyttäjän tarpeista ja käyttäytymisestä verkossa.
”Yhtiön strategia ja taktiset toimenpiteet muodostavat kehyksen, jossa jokainen työntekijä ohjautuu kohti yhteisiä, asiakasta palvelevia tavoitteita. Tämä on mahdollista vain, jos koko organisaatio ymmärtää yhteiset päämäärät ja strategiat, mitä tuetaan avoimella viestinnällä ja jatkuvalla koulutuksella.”
Suomen Digimarkkinoinnin toimitusjohtaja Jaakko Suojanen
Paula Rautiainen, SDM:n henkilöstöjohtaja, painottaa onnistumisen edellytyksenä valmentavan johtamisen merkitystä. Hän korostaa, että SDM:ssä johtaminen ei ole pelkästään tavoitteiden asettamista, vaan työntekijöiden jatkuvaa tukemista ja kehittämistä.
”Valmentava johtaminen tarkoittaa yksilöllistä lähestymistä, jossa jokaisen työntekijän tarpeet ja tavoitteet otetaan huomioon. Johtajat toimivat mentorina, tukien työntekijöitä niin työssä kuin henkilökohtaisessa kehityksessäkin.”
Suomen Digimarkkinoinnin henkilöstöjohtaja Paula Rautiainen
Vapaus ja vastuu vaativat luottamusta
Suomen Digimarkkinoinnilla työntekijät saavat vapautta ja vastuuta. Mallissa olennaista on luottamus työntekijöiden ja johtajien välillä. Vapauden myötä työntekijät saavat vastuuta päätöksenteossa, ja heitä kannustetaan ottamaan omistajuutta omasta työstään.
Rakenteet, kuten Objective & Key Results (OKR) tavoitejohtamisen malli, tukevat tätä prosessia tarjoamalla selkeän kehyksen, jonka sisällä vapaus ja vastuu voivat kukoistaa.
Kasvua hakiessa erityisen tärkeää on ylläpitää ja kehittää yrityskulttuuria. SDM on panostanut merkittävästi siihen, että kasvusta huolimatta organisaation ydin – sen kulttuuri ja arvot – pysyvät muuttumattomina. Tämä vaatii jatkuvaa dialogia työntekijöiden kanssa, kulttuurin jalkauttamista käytäntöön ja säännöllistä arviointia ja mukauttamista.
Suomen Digimarkkinointi on esimerkki siitä, kuinka yritys voi menestyä ja kasvaa, pitäen samalla kiinni inhimillisistä arvoistaan ja rakentaen kulttuuria, joka tukee sekä yksilöiden että koko organisaation kehitystä.
Yritys yhdistää vapauden, vastuun ja valmentavan johtamisen luoden ympäristön, jossa työntekijät eivät ainoastaan kukoista, vaan myös vievät yritystä eteenpäin kohti yhteisiä päämääriä.