Vahvista työnantajabrändiänne

Great Place To Work -sertifiointi

Great Place To Work -sertifiointi ™ on tunnustus siitä, että yrityksessänne on tyytyväiset työntekijät ja hyvä työkulttuuri.

Hyvä työntekijäkokemus ja siitä viestiminen ovat erittäin suuri kilpailuvaltti sekä uusien työntekijöiden rekrytoimisessa, nykyisten sitouttamisessa että yrityksenne kilpailuetujen viestimisessä asiakkaidenne ja muiden sidosryhmienne suuntaan.

Ota yhteyttä Varaa tapaaminen
Monimuotoinen joukko hymyilee Great Place To Work -sertifioiduissa yrityksissä

Mikä on Great Place To Work -sertifiointi?

  • Maailman tunnetuin tunnustus hyvästä työntekijäkokemuksesta
  • Viestii työnhakijoille, nykyisille työntekijöille, asiakkaille ja muille sidosryhmille, että yritys on kiinnostunut työntekijöidensä hyvinvoinnista
  • Läpinäkyvä ja luotettava tunnus, joka tukee positiivista työnantajakuvaa
  • Ansaitaan henkilöstötutkimuksen perusteella: tutkimus osoittaa selkeästi työyhteisön vahvuudet ja kehityskohteet, joiden avulla työkulttuuria voidaan jatkuvasti kehittää
Usein kysytyt kysymykset
Laura Oksanen
Viesintäpäällikkö, Kuusakoski
”Tunnustus toimii vahvistuksena sille, että teemme asioita oikein ihmisten hyväksi. Vaikka kierrätysala on vetovoimainen, työnantajamielikuvan vahvistaminen ei ole turhaa. Great Place To Work -sertifiointimme on huomattu, ja se nousee keskusteluihin potentiaalisten työntekijöiden kanssa.”

Sertifioinnin hyödyt

1.

Työntekijäkokemuksen kehittäminen

  • Käymme tutkimustulokset yhdessä läpi & osoitamme tärkeimmät huomiot.
  • Tutkimus osoittaa vahvuuksienne ja kehityskohteiden lisäksi myös syy-seuraussuhteita ja auttaa siten löytämään syitä mahdollisiin ongelmiin työntekijäkokemuksessa.
  • Pääset vertaamaan tuloksianne ja kulttuurianne Suomen Parhaat Työpaikat -listan yrityksiin.
2.

Työntekijöiden sitouttaminen

  • Työntekijät kokevat ylpeyttä ja sitoutuvat yritykseenne, kun se on todistetusti hyvä työpaikka. Tyytyväiset työntekijät tekevät työnsä paremmin, tehokkaammin ja innovatiivisemmin.
  • Sertifiointi auttaa edistämään vahvaa yhteisöllisyyttä työntekijöiden keskuudessa ja ylpeyden kokemusta työpaikastanne. 
  • Työntekijäkokemukseen panostavat yritykset tuottavat tutkitusti jopa 3x enemmän kuin muut organisaatiot ja säästävät rutkasti mm. vähentyneiden sairauspoissaolojen, helpompien rekrytointien ja paremman työntekijäpysyvyyden kautta.
3.

Työnantajabrändäys ja helpompi rekrytointi

  • Positiivinen työnantajakuva on suuri valttikortti yrityksenne kilpailuetujen viestimisessä asiakkaidenne ja muiden sidosryhmienne suuntaan.
  • Hyvän työpaikan tunnus auttaa tutkitusti lisäämään laadukkaiden työnhakijoiden määrää ja nopeuttaa rekrytointia.
  • Hyvä työnantajabrändi syntyy yrityksenne kulttuurista – siksi sertifiointi on täydellinen tunnus viestimään siitä.
4.

Näkyvyys Suomessa & maailmalla

  • Laajaa medihuomiota saava Suomen Parhaat Työpaikat -lista muodostetaan sertifioiduista yrityksistä vuosittain
  • Listalle valitaan tutkimustulosten ja yrityskulttuurin analyysin perusteella yhteensä 50 sertifioitua yritystä
  • Sijoitus Suomen Parhaat Työpaikat -listalla saattaa siivittää teidät myös Euroopan ja Maailman Parhaat Työpaikat -listasijoituksiin.
Lue lisää sertifioinnin hyödyistä
Näin se toimii

Sertifiointi käytännössä:

Great Place To Work -sertifiointi myönnetään tutkimustulosten perusteella.

ensimmäinen askel

Toteuta henkilöstötutkimus

  • Henkilöstötutkimus toteutetaan Emprising™-alustallamme
  • Vastausmahdollisuus yli 40 kielellä & kaikilla laitteilla
  • Tutkimus selvittää työntekijäkokemuksen viideltä eri kulttuurin osa-alueelta
  • Työntekijät vastaavat täysin anonyymisti noin 60 positiiviseen väittämään
  • Tutkimus perustuu yli 30 vuoden kansainväliseen tutkimustietoon ja jatkuvaan kehitystyöhön
Lue lisää tutkimuksesta
Toteuta Great Place To Work henkilöstötutkimus
toinen askel

Juhlista sertifiointia

Kun henkilöstötutkimuksen mukaan vähintään 65 % työntekijöistänne kokee työpaikkanne hyvänä, myönnämme sertifikaatin! Sertifioituna yrityksenä saatte:

Tutustu sertifioituihin yrityksiin
Jyskin työntekijät juhlivat ansaittua hyvän työpaikan tunnusta Great Place To Work -sertifiointia
Tiina Immonen
rehtori & toimitusjohtaja, Mercuria kauppaoppilaitos
“Hyvän työpaikan sertifikaatti on auttanut meitä rekrytoinnissa – valtaosa hakijoistamme on maininnut sertifikaatin työnhaun yhteydessä.”
Juho Lumme
Kehitysjohtaja, LummeCo
”Koemme Great Place To Workin® sertifioinnin ja yhteistyön tuoman näkyvyyden meille brändimielikuvan kannalta tärkeäksi. Mitatut tulokset työntekijätyytyväisyydestä ja menestys listasijoituksissa näkyvät hakijamäärissä. Tänä vuonna saimme huomattavasti aiempaa enemmän työhakemuksia, ja hakijat olivat nimenomaan kiinnostuneet Suomen Parhaat Työpaikat -voiton ansiosta.”
Katso webinaaritallenne

Great Place To Work -sertifiointi – Mikä,miksi & miten?

Tässä käytännönläheisessä webinaaritallenteessa kuulet kaiken siitä, mikä on Great Place To Work -sertifiointi, miten sen voi ansaita  ja millaisia liiketoimintahyötyjä siitä on. Lisäksi asiakkaamme kertovat, millaisia hyötyjä sertifiointi on tuonut käytännössä.

Katso webinaari

Sertifiointi yhdistää ympäri maailmaa

  • Great Place To Work -sertifikaatin voi ansaita 150 maassa.
  • Maailman tunnetuin työpaikkaselvitys ja sen tuoma tunnus tuo näkyväksi hyvät työpaikat kaikkialla maailmassa.
  • Sertifiointi osoittaa, että yrityksellä on selkeä tarkoitus, ja se vahvistaa yrityksesi missiota, visiota ja arvoja.
  • Sertifiointi-tunnuksen myötä kuulut maailman arvostetuimpien työnantajabrändien joukkoon.
Lue Maailman Parhoista Työpaikoista

Tutustu sertifioituihin yrityksiin

Yritysprofiilit

Great Place To Work -sertifioidut yritykset

Tutustu yrityksiin, jotka ovat ansainneet Great Place To Work -sertifioinnin™ viimeisen 12 kuukauden aikana. Yritysten profiileista löydät tietoja yrityksestä, kohokohtia henkilöstötutkimuksen tuloksista, työntekijätyytyväisyyttä kuvaavan indeksin verrattuna keskivertoon suomalaiseen yritykseen sekä avoimia henkilöstön kommentteja.

Tutustu yritysprofiileihin
Esimerkki Suomen Digimarkkinoinnin sertifiointiprofiilista
Referenssimme

Lue lisää asiakkaistamme

Tutkimme vuosittain yli 40 000 työntekijän kokemuksen työpaikastaan, ja useat asiakkaamme ovat luottaneet Great Place To Work -tunnustuksen hyötyihin jo yli 10 vuotta. Lue miten henkilöstötutkimuksemme ja Great Place To Work -sertifiointimme ovat auttaneet yrityksiä työyhteisön kehittämisessä ja houkuttelevan työnantajamielikuvan rakentamisessa.

Katso referenssimme
JYSK:in työntekijöitä hymyilee myymälän edessä

Yhteistyö­kumppanimme sertifioinnissa

Lisätietoja helposti ja nopeasti

Ota meihin yhteyttä

Ota meihin yhteyttä alta löytyvällä lomakkeella niin kerromme mielellämme lisää Great Place To Work -sertifioinnista joko sähköpostitse, puhelimitse tai maksuttomassa Teams-tapaamisessa ja kartoitamme juuri teidän yrityksellenne sopivan kehitysmatkan tulevaisuuden Suomen Parhaaksi Työpaikaksi. 🚀

Ota yhteyttä Varaa tapaaminen
Usein kysytyt kysymykset

FAQ: Great Place To Work -sertifiointi

Miten sertitifoinnin voi saada?

Great Place To Work -sertifikaatin saaminen edellyttää, että henkilöstötutkimuksen tulosten keskiarvo (Trust Index) osoittaa, että noin 7 työntekijällä 10:stä on johdonmukaisesti positiivinen työntekijäkokemus.

Yrityksen työntekijäkokemus mitataan Great Place To Workin henkilöstötutkimuksella. Käyttämämme Trust Index ©-henkilöstötutkimus on yli 30 vuoden kehitystyön tulos, ja olemme kansainvälisesti tutkineet jo yli 100 miljoonaa työntekijää ja kyselytutkimukseemme vastaa vuosittain Euroopassa yli 830 000 työntekijää!

Mitä hyötyä sertifioinnista on?

Sertifioinnista on 6 merkittävää hyötyä:

  • Tilannekatsaus nykyhetkeen: Työntekijäkokemuksemme taso on nyt tällainen, mitä pitäisi tehdä jotta se olisi vuoden päästä vielä parempi? Sertifiointiprosessiin kuuluva henkilöstötutkimus tarjoaa yritykselle selkeää dataa työyhteisön tilanteen kirkastamiseen ja oikeiden kehityskohteiden määrittämiseen, jotta työpaikka voi kehittyä entistä paremmaksi
  • Työnantajabrändäys: Työnantajamielikuvaa kannattaa kehittää aina – myös silloin kun teillä ei ole rekrytointitarpeita. Työnantajabrändiä rakennetaan pitkässä juoksussa, jotta hyviä hakijoita on silloin, kun rekrytointi on ajankohtainen. Hyvä työnantajabrändi syntyy yrityksenne kulttuurista – ja siksi sertifiointi on hyvä esimerkki viestimään siitä.
  • Rekrytointi: On paljon helpompaa rekrytoida, kun työpaikkanne on kolmannen osapuolen sertifioima. Lisäksi sertifioinnin mukana saatava sertifioitu-logo, viestintämateriaali, yritysprofiili ja Duunitorin työpaikkailmoitukset ovat tärkeässä roolissa rekrytointien ollessa käynnissä – ne kertovat kiinnostuneille hakijoille teidän olevan aidosti hyvä työpaikka.
  • Liiketoiminnan menestyminen: Tutkimuksen avulla organisaation johto saa tietoon alueet, joita tulisi kehittää, jotta jokainen työntekijä voisi menestyä työssään, ja jotta yhteisöllinen innovointi ja luottamus lisääntyisi. Tämän myötä liiketoiminnalla on suuri potentiaali kasvaa. Useat tutkimukset osoittavat, että työntekijät sitoutuvat yritykseen, kun on tehty työpaikkaselvitys ja yritys on todistetusti hyvä työpaikka. He ovat tyytyväisempiä ja tekevät työnsä paremmin, innovatiivisemmin ja tehokkaammin. Lisäksi sertifiointi on viesti asiakkaille, sijoittajille ja muille sidosryhmille – osa asiakkaistamme valitsee aktiivisesti yhteistyökumppaneikseen sertifioituja yrityksiä, sillä haluavat tukea organisaatioita, joissa työntekijöillä on hyvä olla.
  • Näkyvyys ja arvostus: Sertifioituna yrityksenä saatte mahdollisuuden osallistua Suomen Parhaat Työpaikat™ -listaukseen, joka tuo yleensä laajaa mediahuomiota listalle valituille 50 yritykselle. Suomen Parhaat Työpaikat listataan kerran vuodessa, kolmessa eri kokoluokassa. Lisäksi sertifiointi tuo ekstrahuomiota yrityksellenne esimerkiksi sosiaalisessa mediassa ja rekrytoinneissa.

Mikä on sertifioinnin hinta?

Sertifikaattia ei voi ostaa vaan se ansaitaan henkilöstötutkimuksen perusteella. Tutkimuksen hinta määräytyy organisaation henkilöstömäärän ja tarpeidenne mukaan. Tarjoamme 3 eri henkilöstötutkimuksen pakettia: Mittaa, Analysoi ja Kehitä, jotka eroavat tutkimusominaisuuksien mukaan.

Asiantuntijamme auttavat sinua valitsemaan organisaatiollesi sopivan vaihtoehdon, haluatpa vahvistaa työnantajabrändiänne tai saada syvempää näkemystä työntekijäkokemuksesta.

Lue lisää tutkimuspaketeista ja katso alkaen hinta >>

Mitä jos emme saa sertifiointia?

Kaikki yritykset eivät saa sertifikaattia ensimmäisellä kerralla, sillä sen saaminen edellyttää, että työntekijäkokemusta mittaavan henkilöstötutkimuksen tulosten keskiarvo (Trust Index) on vähintään 65 %, joka osoittaa, että suurin osa työntekijöistänne kokee työpaikkanne johdonmukaisesti hyvänä.

Useat asiakkaamme aloittavat työntekijäkokemuksen kehittämismatkansa kanssamme, ja työntekijöiden aito kuuleminen on ensimmäinen askel. Sertifiointiprosessiin kuuluva henkilöstötutkimus antaa selkeät suuntaviivat työntekijäkokemuksen kehittämiseen.

Henkilöstötutkimuksen jälkeen käymme yhdessä tuloksenne läpi: mitkä ovat vahvuuksianne ja mitkä taas kehitysalueitanne. Tutkimuksemme tarjoaa erinomaista dataa työyhteisön tilanteen kirkastamiseen ja oikeiden kehityskohteiden määrittämiseen.

Sertifikaattia tärkeämpää on työntekijöiden aito kuuleminen ja kulttuurin kehittäminen palautteen perusteella. Hyvä työpaikka rakennetaan arjessa, ja oikeisiin asioihin keskittymällä työntekijäkokemus voi parantua lyhyessä ajassa niin paljon, että olette pian jo Great Place To Work -sertifioitu työpaikka!

Ota yhteyttä

Haluamme sertifioinnin – mitä nyt?

Täytä oheinen yhteydenottolomake, niin palaamme suuntaasi mahdollisimman pian haluamallasi tavalla.

Kerromme mielellämme lisää sertifiointiprosessista ja kartoitamme teille sopivimmat etenemismahdollisuudet. Aloitetaan yhdessä työntekijäkokemuksenne kehittäminen! 🚀

"*" näyttää pakolliset kentät