Hyvä työkulttuuri ja työntekijäkokemuksen kehittäminen – sertifioinnin 8 hyötyä yritykselle
Kokosimme yhteen Great Place To Work -sertifioinnin™ merkittävimmät hyödyt. Niiden valossa hyvä työkulttuuri on helppo nostaa yhteiseksi strategiseksi tavoitteeksi. Lue lisää alta!
Sertifioinnin 8 hyötyä yrityksellesi
Great Place To Work -sertifiointi™ on HR:n, johdon ja koko organisaation yhteinen kilpailuvaltti, jolla työntekijäkokemuksen kehittäminen todentuu mitattujen tulosten valossa. Sertifiointi viestii hyvästä työkulttuurista, jossa työntekijät viihtyvät. Se toimii parhaita osaajia sitouttavana tunnuksena sekä erottuvana houkuttimena, kun tavoitteenasi on rekrytoida uusia tekijöitä jopa kovasti kilpailluilla rekrytointimarkkinoilla.
1. Houkuttele hyvällä työkulttuurilla huippuosaajia ja kehitä rekrytointien onnistumisprosentteja
Meillä on asiakkaita, joiden uusista työntekijöistä jopa 90 % on kertonut Great Place To Work sertifioinnin ™ olleen avaintekijä, kun he ovat harkinneet työpaikan hakemista ja vastaanottamista. Hyvä työkulttuuri on yksi tärkeimmistä edellytyksistä, joita työntekijät tänä päivänä odottavat. Siksi hyvät työpaikat luottavat sertifiointiin ja hyödyntävät sitä työkulttuurinsa todentamisessa ja siitä viestimisessä.
Great Place To Work -sertifiointi™ kertoo, että tämänhetkiset työntekijät ovat tyytyväisiä työpaikkansa johtamiseen, ja että he suosittelevat työpaikkaansa myös muille. Näin ollen sertifioinnin avulla voi olla helpompi houkutella kovasti kilpailtuja osaajia sekä saattaa rekrytointiprosesseja heidän kanssaan tehokkaammin maaliin.
2. Aloita työntekijäkokemuksen kehittäminen tarkkoihin faktoihin pureutuen ja luo hyvä työkulttuuri
Sertifioinnin saaminen riippuu ennen kaikkea Trust Index™ –henkilöstötutkimuksen tuloksista. Tutkimuksen kysymykset ovat standardi työntekijäkokemuksen kokonaisvaltaiseen mittaamiseen ja kehittämiseen.
Tulokset kertovat sinulle sekä kokonaiskuvan työntekijäkokemuksesta että avaavat näkymän syväluotaavien tulkintojen tekoon eri osa-alueista. Pääset tunnistamaan muun muassa, miten työntekijät kokevat tasa-arvon toteutumisen, miten sitoutuneita he ovat ja miten hyvä työntekijäkokemus henkilöstöllä on työpaikan johtamisesta.
Trust Index™ -tutkimustulosten myötä pääset sukeltamaan työntekijöidesi pään sisään ja saat selvän kuvan työkulttuurinne vahvuuksista sekä tärkeimmistä kehityskohteista.
Lue myös: Henkilöstötutkimustyökalu, jolla saat datasta kaiken irti
3. Hyödynnä arvostettua sertifiointia (rekrytointi)viestinnässä
Monet asiakasyrityksistämme hyödyntävät saamaansa sertifiointia kaikissa mahdollisissa kanavissaan. Hyvä työkulttuuri ja kolmannen osapuolen myöntävä sertifiointimme herättävät mielenkiintoa niin rekrytointiviestinnässä kuin asiakkaiden suuntaan. Ansaittu sertifiointi toimii myös sitouttavana tekijänä tämänhetkisille työntekijöille.
Jokainen sertifioitu yritys saa käyttöönsä materiaaleja sertifioinnista viestimiseen. Valmiiden materiaaliemme avulla voit helposti nostaa tunnusta esiin digitaalisissa kanavissa, mainonnassa ja eri materiaaleissa, kuten printissä. Nosta sertifiointilogo esimerkiksi allekirjoituksiin, taustakuviin tai some-kanavien kuvauksiin – arvostettu tunnus saa näkyä!
Great Place To Work® ja Duunitori yhteistyössä tarjoavat jokaiselle sertifioidulle yritykselle näkyvyyden Duunitorin avoimien työpaikkojen joukossa. Sen lisäksi, että jokaisen sertifioidun organisaation työpaikkailmoitukset näkyvät automaattisesti Duunitorin sivuilla, saa työpaikkailmoitukset erityistä huomiota Duunitorin Suomen Parhaat Avoimet Työpaikat -sivulla.
4. Pääset kilpailemaan sijoituksista Parhaiden Työpaikkojen joukossa
Great Place To Work™ -sertifiointi on ensimmäinen askel kohti Parhaita Työpaikkoja. Kaikki viimeisimmän vuoden sisällä sertifioidut yritykset huomioidaan Suomen Parhaat Työpaikat -listan arvioinnissa. Mitatusti hyvä työkulttuuri saattaa siis siivittää teidät parhaista parhaiden kärkeen.
Lue lisää Suomen Parhaista Työpaikoista täältä.
Lataa tuorein Suomen Parhaat Työpaikat raportti täältä.>>
5. Saat yrityksellesi näkyvyyttä sertifioitujen työpaikkojen verkkosivuillamme
Jokainen sertifioitu yritys nostetaan esiin Sertifioidut organisaatiot -sivulla ja some-kanavissamme. Yritysesittelyssänne tuomme esiin työpaikkanne parhaita puolia ja tunnuslukuja, jotka houkuttelevat myös aivan uusia kävijöitä klikkaamaan verkkosivuillenne ja tutustumaan yritykseenne.
Lyhyesti, jokainen sertifioitu yritys nousee esiin kovatasoisessa seurassa, jota työnhakijat ja asiakkaat arvostavat. Pääsette myös itse vaikuttamaan yritysesittelynne sisältöön ja halutessanne voimme valita teidät asiakaskokemustarinoidemme joukkoon tai vieraskynäblogiin!
6. Kasvatat työntekijöiden kokemaa ylpeyttä työpaikastanne ja sen hyvästä työkulttuurista
Hyvä työkulttuuri ja työntekijäkokemus toimivat koko työpaikan liimana. Työntekijäkokemuksen kehittäminen pumppaa yhteenkuuluvuuden, sitoutuneisuuden ja ylpeyden tunteita organisaatioon.
Jokainen työntekijä haluaa kokea olevansa osa jotain erityistä. Siksi yhdessä ansaittu ja juhlittu Great Place To Work™ -sertifiointi vahvistaa usein ennestään jo tiivistä työkulttuuria ja ruokkii positiivista ylpeyden tunnetta.
Paras referenssi on aina tyytyväinen työntekijä, sillä hän puhuu hyvää työpaikastaan myös sen ulkopuolella. Näistä syistä hyvä työkulttuuri on yksi tehokkaimmista ja orgaanisimmista keinoista houkutella uusiakin osaajia työyhteisöön.
Lukuvinkki: 8 tapaa luoda houkutteleva työnantajabrändi
7. Kirkastat ja vahvistat yrityksenne uniikkeja arvoja ja hyvää työkulttuuria
Rakentavalla palautteella voit vahvistaa työntekijöiden ja työyhteisön voimavaroja. Mitattujen tulosten avulla tunnistatte yhdessä, miksi olette hyvä työpaikka sekä teette erityisiä vahvuuksianne näkyväksi.
Kun työpaikkanne on tunnistettu ja tunnustettu hyväksi, niin työntekijät todennäköisesti ruokkivat hyvän työpaikan rakentamista entisestään omalla toiminnallaan.
Tieto hyvästä työpaikasta ja sitä ilmentävästä sertifioinnista tukevat myös arvojanne, missiotanne ja työkulttuurianne sekä niiden merkitystä. Sertifiointi alleviivaa, että olette työpaikka, jossa välitetään työntekijöistä, eivätkä ihmisiin liittyvät arvot ole vain kaunista sanahelinää.
Blogi: Mitä psykologinen turvallisuus oikeastaan on?
8. Vakuutat hyvällä työkulttuurilla sidosryhmiä, asiakkaita ja omistajia
Ne yritykset, jotka johtavat toimintaansa merkitys ja ihmiset edellä, menestyvät muita paremmin. Hyvä työkulttuuri kulkee käsikädessä työntekijöiden kokeman onnellisuuden kanssa, mikä näkyy tuloksellisuudessa, sitoutumisessa ja tyytyväisyydessä.
Tyytyväiset työntekijät tarjoavat parempia asiakaskokemuksia. Siksi työntekijäkokemuksen kehittäminen kuuluu yrityksen strategian keskiöön. Monet kumppanit, asiakkaat ja sidosryhmät painottavat vastuullisia arvoja entistä enemmän ja tahtovat tehdä töitä samankaltaisten yritysten kanssa.
Tavoitteellinen työntekijäkokemuksen kehittäminen näkyy ja kuuluu kauas. Great Place To Work™ -sertifiointi on yksi tehokkaimmista keinoista viestiä siitä, että kohtelette työpaikkana henkilöstöänne hyvin.
Aloita työntekijäkokemuksen kehittäminen
Onko sinun tavoitteenasi rakentaa ja turvata hyvä työntekijäkokemus? Tai kaipaatko tehokkaita keinoja rekrytointiviestintään ja työnantajamielikuvan rakentamiseen?
Tutustu henkilöstötutkimukseemme ja Great Place To Work™ -sertifiointiin tai ota meihin suoraan yhteyttä!