Hyvän työpaikan systemaattinen rakentaminen näkyy

Työmarkkinoilla kilpailu alan asiantuntijoista on kova. Alfame haluaa olla työntekijöilleen paras mahdollinen työpaikka antamalla heille tilaa kehittyä ja toteuttaa itseään. Yhteistyössä Great Place to Work®:n kanssa on onnistuttu luomaan systemaattinen kehitysmalli hyvän työpaikan rakentamisen ympärille.

Työmarkkinoilla kilpailu alan asiantuntijoista on kova. Alfame haluaa olla työntekijöilleen paras mahdollinen työpaikka antamalla heille tilaa kehittyä ja toteuttaa itseään. Yhteistyössä Great Place to Work®:n kanssa on onnistuttu luomaan systemaattinen kehitysmalli hyvän työpaikan rakentamisen ympärille.

Alfame on API- ja integraatioratkaisuihin erikoistunut asiantuntijaorganisaatio, joka tuottaa ohjelmistokehityspalveluita.

Suurin osa Alfamen asiakkaista on julkishallinnon toimijoita. Toinen keskeinen asiakasryhmä ovat yritysasiakkaat.

”Alfamella on hyvin avoin ilmapiiri. Pyrimme siihen, että jokainen pääsee täällä kehittämään ja toteuttamaan itseään mahdollisimman hyvin”, kertoo toimitusjohtaja Janne Tirkkonen.

Hyvä työpaikka pärjää kilpailussa työntekijöistä ja asiakassuhteista

Alfame toimii alalla, jolla on erittäin kilpaillut työmarkkinat. Työntekijöiden löytämiseksi ja sitouttamiseksi on siis tehtävä paljon töitä.

”Meidän pitää tietysti olla todella hyvä työpaikka, jotta löydämme uusia työntekijöitä ja saamme pidettyä vanhoista kiinni. Kun olemme hyvä työpaikka, on meillä myös hyviä asiakassuhteita. Tämä vaikuttaa puolestaan myös kannattavuuteen ja kasvuun”, painottaa henkilöstöjohtaja Kai Korpi.

Merkittävin hyöty Great Place to Work®:n kanssa tehtävästä yhteistyöstä on Tirkkosen mukaan se, millainen työyhteisö on muodostunut.

”Olemme saaneet tähän ympärille hyvän kehitysmallin ja sitä kautta myös tuloksia. Nämä tulokset näkyvät kasvun ja kannattavuuden kautta”, Tirkkonen summaa.

Systemaattinen tekeminen parantaa tuloksia joka vuosi

Great Place to Work®:n mittaustulokset auttavat Alfamea luomaan uusia kehitysaskeleita seuraavalle vuodelle. Tulokset antavat kattavan kuvan siitä, mitä pitää tehdä ja mistä kenkä oikeasti puristaa.

”Kun tätä tehdään systemaattisesti, on toiminta konkreettisesti parantunut joka vuosi”, Korpi iloitsee.

”Yhteistyö Great Place to Work®:n kanssa on ollut varsin antoisaa. Olemme saaneet paljon hyvää sparrausta ja näkökulmia siihen, mitä kannattaa kehittää ja mihin suuntaan asioita kannattaa lähteä viemään. Olemme erittäin kiitollisia siitä, että olemme päässeet tekemään tällaista yhteistyötä”, Tirkkonen kiittelee.

Liity sisäpiiriläiseksi ja vastaanota uusinta tutkimustietoa ja uutisia yrityskulttuurista

"*" näyttää pakolliset kentät