Suomen parhaiden työpaikkojen tarinat paljatetetaan podcastissa: “Hyvä työelämä kuuluu kaikille, ei vain harvoille ja valituille”

Vuoden 2024 Suomen parhaiden työpaikkojen lista ja kasvutarinat julkaistaan podcastissa, joka yhdistää eri mediamuotoja. Tarinat paljastavat, mitä hyvän työpaikan rakentaminen on vaatinut ja miltä näyttää työarki, jossa ihmiset voivat hyvin.

Aiempina vuosina virtuaalitapahtumana toteutettu Suomen Parhaat Työpaikat™ -listan julkistus muuttuu podcastiksi, jossa päästään katsomaan parhaiden työpaikkojen kulissien taakse. Huikeita kasvutarinoita kerrotaan eri näkökulmista podcast-sarjassa koko kevään ajan. Podcast on formaatti, joka heijastaa globaalia trendiä, jossa fyysisten tapahtumien rinnalle tulee audio- ja videototeutuksia. Podcastin avulla työpaikkojen tarinoihin päästään sukeltamaan syvällisemmin ja sisällöt saadaan tuotua laajemman joukon ulottuville.

Great Place To Work® Suomi on jo yli 20 vuoden ajan julkaissut vuosittain henkilöstötutkimuksiin perustuvan Suomen Parhaat Työpaikat™ -listauksen.

Tänä vuonna formaatti on täysin uusi, kun Great Place To Work julkaisee työpaikkalistan podcastissa, joka kulkee nimellä “Parempaa (työ)elämää”. Podcastin tuottaa markkinoiden uusi toimija Hear Hear Media, jonka takana ovat Suomen suosituimman urapodcastin Lähtijät -podcastin tekijät.

Juontajaparina toimii Great Place To Work Suomen toimitusjohtaja Kirsi Ilmasti ja paremman työelämän asiantuntija Saana Rossi, joka on HR-johtajana ollut mukana rakentamassa hyviä työpaikkoja.

– Parhaat Työpaikat -listauksessa on kyse inhimillisemmän työelämän rakentamisesta. Hyvä työpaikka on tasa-arvoinen ja tunnustus siitä kuuluu kaikille, ei vain harvoille ja valituille. Podcast antaa äänen niille ihmisille, jotka ovat olleet rakentamassa upeita työpaikkoja. Listan ulkopuolelle jää paljon käsittämättömän upeita yrityksiä, joissa tehdään aktiivisesti töitä työntekijäkokemuksen eteen. Jakamalla näitä kertomuksia haluamme inspiroida ja innostaa muita, kertoo Great Place To Work Suomen toimitusjohtaja Kirsi Ilmasti.

Podcast kurkistaa työpaikkojen arkeen

Great Place To Work Suomen tavoitteena on kertoa entistä läpinäkyvämmin työpaikkojen arjesta, parantaa yritysten henkilöstön mahdollisuutta osallistua ja vaikuttaa sekä tarjota yhä useammalle mahdollisuus kuulla ja oppia Suomen parhaiden työpaikkojen kokemuksista.

– Podcastin avulla saamme monipuolisen käsityksen siitä, mitä parhaan työpaikan rakentamiseen on kuulunut työntekijöiden näkökulmasta, kuvailee Kirsi Ilmasti.

– Podcast antaa koko henkilöstölle mahdollisuuden osallistua sekä pohtia yhdessä tehtyä matkaa ja saavutettuja tuloksia. Toisaalta yhä useampi kuuntelija pääsee oppimaan tarinoista, joita podcastissa jaetaan, Ilmasti tarkentaa.

Hear Hear ravistelee podcastien tekemistä

Great Place To Work Suomen podcastin tuottaa hiljattain perustettu ja markkinaa uudistava Hear Hear Media, jonka missiona on mullistaa yrityspodcastien rooli ja toteutustavat. Kokemusta podcastien tuottamisesta yrityksellä on runsaasti, sillä sen perustajat ovat toteuttaneet useita podcasteja ja perustaneet Lähtijät, yhden suomen suosituimmista podcasteista.

– Podcast ei ole pelkkää puhetta. Se on media, jota yritykset voivat käyttää tapahtumatuotannon korvaajana, sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä sekä myynnin tukena. Podcastin vaikuttavuus ei pysähdy tallennushetkeen. Häntä on pitkä ja aivan liian monessa yrityksessä hyödyntämättä, tarkentaa Hear Hear Median toimitusjohtaja Minna Ruusuvuori.

Ensimmäinen jakso ja Suomen Parhaat Työpaikat 2024 -lista julkaistaan 20.3.2024. Ilmoittaudu mukaan livelähetykseen tästä!

Lue lisää Suomen parhaista työpaikoista täällä >>

Kirsi Ilmasti, toimitusjohtaja, Great Place To Work Finland Oy
kirsi.ilmasti@greatplacetowork.fi, +358 40 090 1028

Minna Ruusuvuori, toimitusjohtaja, Hear Hear Media Oy