Great Place To Work -sertifioinnin™ hyödyt brändillenne

Great Place To Work -sertifiointi™ toimii samaan tapaan kuin tuotteista ja palveluista tutut laatumerkinnät. Lue tunnuksen hyödyistä.

Millaisia mielikuvia tutut Joutsenmerkki, Hyvää Suomesta tai Avainlippu sinussa herättävät? Kenties ne synnyttävät korkeaa laatumielikuvaa brändistä, jonka yhteydessä ne esiintyvät. Samalla ne saattavat lisätä todennäköisyyttä, että päädyt valitsemaan ennemmin tunnuksen omaavan tuotteen kuin vastaavaan vaihtoehdon, jolla tunnusta ei ole.

Luotettavaksi tiedetyt sertifikaatit, tunnustukset ja menestyjälogot eivät ole vain kiiltokuvia brändin päällä. Ne voivat kertoa paljon tuotteen, palvelun tai työpaikan laadusta, etenkin jos tunnus ei ole vain suoraan rahalla ostettavissa. Tämä auttaa esimerkiksi asiakasta päätöksenteossa, kun taustalla vaikuttavat vaikkapa arvopohjaan liittyvät asiat.

Great Place To Work -sertifiointi™ toimii samaan tapaan kuin tuotteista ja palveluista tutut laatumerkinnät. Se viestii vastaanottajalle jotain merkityksellistä, mitattua ja todennettua – mutta kyse onkin työpaikasta. Tulkitsijana voi olla niin potentiaalinen työnhakija, asiakas kuin yhteistyökumppani.

Sertifiointi on arvokas valtti esimerkiksi yrityksen brändistä, HR:sta tai rekrytoinneista vastaavalle henkilölle.

Katso webinaaritallenteemme: Great Place To Work -sertifiointi – Mikä, miten & miksi?

Great Place To Work -sertifiointi™ brändin rakentamisen näkökulmasta

Oletko huomannut punaista Great Place To Work -sertifiointi™ -logoa tuttujen yritysten mainoksissa, rekrytointiviestinnässä tai somekanavissa? Tunnus on saattanut osua silmääsi JYSK:n televisiomainoksessa, Savonia -ammattikorkeakoulun verkkosivuilla, Fiksuruoka.fi:n Instagramissa tai Specsaversin työpaikkailmoituksissa. Esimerkkejä on lukemattomia niin pienten nousevien yritysten keskuudessa kuin kokeneiden suuryritysten sarjassa. Tunnus on yhtä lailla mahdollinen niin Saton, DHL Expressin sekä Oral Hammaslääkäreiden kaltaisille toimijoille kuin pienemmille Hoivatiloille, Kiholle ja Avaralle.  

Vähittäisketju JYSKin työntekijöitä

Yhteistä on se, että Great Place To Work -sertifiointi™ auttaa näitä hyviä työpaikkoja erottumaan ja viestimään työpaikan tasosta. Aivan kuten Joutsenmerkki voi auttaa tunnistamaan nopeammin kotimaisen laatutuotteen kaupan hyllyltä, sertifiointi kiinnittää positiivisesti huomion esimerkiksi työnhakumarkkinoilla ja luo imua tiettyjä toimijoita kohtaan.

Kyse on siis mielikuvien vahvistamisesta ja brändiarvon kasvattamisesta, mikä vaikuttaa myös asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden sekä median odotuksiin ja käsityksiin yrityksestä.

Lue lisää sertifioinnista.

Työnantajamielikuvan kehittäminen ja rekrytointien boostaaminen

Great Place To Work -sertifiointi™ kertoo siitä, että työpaikka todennäköisesti panostaa tietoisesti ja systemaattisesti työntekijäkokemukseen. Tunnus ei ole rahalla ostettavissa, vaan sen saaminen edellyttää Trust Index™ -henkilöstötutkimuksemme toteuttamisen, mihin työntekijät vastaavat nimettömästi. Kyseessä on suurin ja tunnetuin kansainvälinen henkilöstökysely, johon luottavat tuhannet yritykset ympäri maailmaa. Se tekee näkyväksi työntekijöiden todelliset mietteet ja kokemukset omasta työpaikastaan. Mikä olisikaan arvokkaampaa dataa HR-johtajille?

Yritys ansaitsee sertifioinnin, kun henkilöstötutkimuksen tulosten mukaan vähintään 7/10 yrityksen työntekijöistä kokee työpaikkansa hyvänä.

Tutkimusten mukaan jopa 75 % työnhakijoista miettii työnantajamielikuvaa ennen hakemista. Kun hakuilmoituksessa ja työpaikan kanavissa tuodaan esiin mitatusti hyvä työntekijäkokemus, se herättää luonnollisesti positiivisia odotuksia työpaikkaa kohtaan.

Lue miten vahva työnantajamielikuva näkyy työpaikan saamien työhakemusten määrässä ja laadussa.>>

Valmiita työkaluja ja keinoja laaja-alaiseen näkyvyyteen

Sertifiointia on mahdollista käyttää markkinoinnissa ja viestinnässä todella kokonaisvaltaisesti hyödyksi. Kansainvälisesti tunnistettava tunnus vakuuttaa etenkin ammattilaisia, joilla on myös itsellään tasokkaita odotuksia työnantajaa ja työyhteisöä kohtaan. Voit tutustua sivuillamme tarkemmin käytännön keinoihin, miten voit esimerkiksi rekrytoijana hyödyntää sertifiointia rekrytointien eri vaiheissa.

Lue lisää: sertifioinnin 8 hyötyä

Suomalaisen Hoivatilat Oy:n toimitusjohtaja ja lakiasiainjohtaja juhlivat sijoitustaan Euroopan Parhaat Työpaikat -listalla.
Hoivatilat Oy sijoittui Euroopan Parhaat Työpaikat 2023 -listalle.

Sertifioinnin mahdollistama näkyvyys ei jää vain yrityksen omiin kanaviin. Myös me teemme sertifioituja yrityksiä ja organisaatioita tunnetuksi. Nostamme kaikki sertifioidut työpaikat Great Place To Work®:n sekä Duunitorin kanavissa esille muiden tunnustuksen saaneiden työpaikkojen joukossa. Lisäksi sertifiointi avaa oven kansallisissa ja kansainvälisissä Parhaat Työpaikat -listauksissa sijoittumiseen.

Lue lisää & hae sertifiointia täällä.

Asiakkaidemme kokemuksia sertifioinnin hyödyistä

Savonia-ammattikorkeakoulussa on tehty jo pitkään henkilöstötutkimuksia. Organisaatiossa tiedetään, että osaavien työntekijöiden houkutteleminen ja pitäminen ei ole itsestäänselvyys. Great Place To Work® tuli mukaan kuvioon, kun Savonialla haluttiin lisäboostia sekä laajempaa viitekehystä ja tutkittua tietoa työpaikan kehitysmatkan tueksi. Ansaitusta sertifioinnista on ollut lukuisia hyötyjä.

– Työhaastatteluissamme tulee esiin, että hakijat arvostavat tunnustetusti hyvää työpaikkaa. Great Place To Work®:n henkilöstötutkimuksessa houkuttelee myös mahdollisuus verrata omia tuloksiamme muihin suomalaisiin organisaatioihin, hallinto- ja henkilöstöjohtaja Päivi Diov kertoo.

Niin ikään Suomen Parhaana sekä Euroopan toiseksi Parhaana Työpaikkana palkittu LummeCo kertoo, että mitatut tulokset työntekijätyytyväisyydestä näkyvät hakijamäärissä. Yrityksen tavoitteena on alusta asti ollut saada töihin parhaat tekijät ja sitouttaa heidät työpaikkaan pitkäksi aikaa.

– Koemme Great Place To Workin® tuoman näkyvyyden meille brändimielikuvan kannalta tärkeäksi. Työkalut, joita olemme yhteistyöstä saaneet sekä hyvästä työpaikasta kertova tunnustus ovat meille aikamoisia valttikortteja työnantajamarkkinoilla, kehitysjohtaja Juho Lumme painottaa.

Specsaversille taas henkilöstötutkimus on toisaalta vuosittainen oppitunti sekä yhdessä sertifioinnin kanssa mahdollisuus puhua ulkomaailmalle yrityksen liiketoiminnastamme, mitatusti hyvästä kulttuurista sekä henkilöstökeskeisyydestä.

– Great Place To Work® auttaa vahvistamaan kilpailukykyämme sekä varmistamaan, että etenemme oikeaan suuntaan ja kehitymme jatkuvasti, Pohjois-Euroopan toimitusjohtaja Richard Owens sanoo.

Voit lukea Specsaversin matkasta lisää täältä.

Katso kaikki sertifioidut työpaikat tästä.

Onko sertifiointi vasta kaukaiselta tuntuva haave?

Uskotko, että työpaikkanne työntekijäkokemus ei yllä vielä sertifioinnin tasolle? Koetko epävarmuutta työntekijöiden tyytyväisyydestä, sitoutumisen tasosta tai työyhteisön kulttuurista, ilmapiiristä ja luottamuksesta? Vaikka mitatusti hyvän työpaikan kriteerit eivät vielä täyttyisikään, olet jo aloittanut mielelläsi oikean matkan kohti kehittymistä. Seuraavaksi kaikkein fiksuin askel on tämänhetkisen tilanteen, eli lähtötasonne, kirkastaminen tutkitun tiedon valossa.

Nyt on oikea aika hakea sertifiointia, jos koet yhden tai useamman kohdan ajankohtaiseksi:

  • haluat saada mitattua tietoa työntekijöidenne kokemuksista ja tehdä sen pohjalta oikeita toimenpiteitä työpaikanne kehittämiseksi
  • kaipaat uutta lisäboostia rekrytointiin ja haluat saada enemmän laadukkaita hakemuksia
  • tavoitteenasi on työnantajamielikuvan tai brändin kehittäminen
  • olet halukas aloittamaan työpaikan kehitysmatkan askel kerrallaan kauaskantoisesti, vaikka tiedät, että kehitettävää voi olla paljon
  • haluat tuoda esiin työpaikkanne uniikkia kulttuuria ja valjastaa sen vahvemmin kilpailuvalttina!

👉Lue lisää ja ilmoita oma työpaikkasi täältä!

Vaikka henkilöstötutkimuksen tulokset eivät heti riittäisi kansainvälisesti tunnetun sertifioinnin myöntämiseen, niin tutkimuksen toteuttamisen jälkeen tiedät, mikä oma lähtötilanteenne on ja mitkä ovat oikeat keinot kehitysmatkan aloittamiseksi. Tällöin tutkimuksen toteuttamisesta ei ole edes välttämätön viestiä mitenkään ulospäin, ellette itse tahdo jakaa tuloksianne.

Monen jo sertifioidun työpaikan tarinassa on pidempi jakso, jonka aikana työpaikkaa on säännöllisesti sekä mitattu että kehitetty, ennen kuin tunnuksen myöntäminen on tullut ajankohtaiseksi. Kaikki tulokset ovat arvokkaampia kuin ei tuloksia ollenkaan. Me olemme tukenasi koko ajan ja kirkastamme apunasi suunnan kohti entistä parempaa työpaikkaa, joka houkuttelee brändinä myös ulospäin!

Lue lisää sertifioinnista: Usein kysytyt kysymykset & vastaukset

Liity sisäpiiriläiseksi ja vastaanota uusinta tutkimustietoa ja uutisia yrityskulttuurista

"*" näyttää pakolliset kentät